[ad_1]

ساوانا ، خانم – یکشنبه همیشه در کلیسای St. Philip Monumental AME خاص است. اما در ماه اکتبر ، نیمکت ها اغلب شلوغ تر ، خطبه کمی فوری تر و جلسه پرتحرک تر و مشتاقانه برای آنچه در پی خواهد آمد: ازدحام در وانت های کلیسا و اتوبوس ها – هرچند برخی پیاده روی را ترجیح می دهند – و به سمت اتاقهای مجلل می روند.

رای گیری پس از مراسم کلیسا در روز یکشنبه ، که در گفتگو با عنوان “ارواح روح” شناخته می شود ، یک سنت در جوامع سیاه پوستان در سراسر کشور است ، و کشیش برنارد کلارک ، وزیر از سال 1991 ، پنج سال تلاش خود را بر روی سنت فیلیپ متمرکز کرده است سال ها. به گفته وی ، خطبه های این روزهای یکشنبه پیام همنشینی ، مسئولیت و احترام را ارسال می کند.

آقای کلارک گفت: “این فرصتی است که ما می توانیم امتیاز خود را با حق رأی نشان دهیم و همچنین آنچه را که می دانیم مردم کشته شده اند و مردم جنگیده اند را نیز برآورده کنیم.”

جمهوری خواهان در جورجیا اکنون محدودیت های جدیدی را برای رای گیری در آخر هفته پیشنهاد می کنند که می تواند یکی از نقشهای اصلی کلیسای سیاه را در مشارکت مدنی و انتخابات به شدت محدود کند. حزب ایالتی که در انتخابات ریاست جمهوری و دو مسابقه سنا متحمل خسارات شد ، به سرعت در حال عبور از این مرزها و بسیاری اقدامات دیگر است که مستقیماً سرکوب رای گیری سیاه پوستان است ، که به دموکرات ها کمک کرد تا از شرایط بحرانی جنگ عبور کنند.

اسقف رجینالد تی جکسون ، که همه 534 کلیسای AME را در جورجیا اداره می کند ، گفت: “تنها دلیل این که این قبض ها دارید. “آنچه آن را حتی بیشتر از این آزار می دهد این است که هیچ راهی غیر از نژادپرستی برای توصیف آن وجود ندارد و ما فقط باید آن را همان چیزی که هست بنامیم.”

انگیزه ایجاد محدودیت های جدید در جورجیا در حالی است که تلاش های ملی قانونگذاران ایالتی تحت کنترل جمهوری خواهان برای ایجاد محدودیت های شدید در دسترسی به آرا در کشورهایی مانند آیووا ، آریزونا و تگزاس صورت گرفته است.

اما هدایت رأی روز یکشنبه به لایحه های جدیدی که از طریق مجلس قانونگذاری جورجیا در حال حرکت است ، پرشورترین پاسخ را به همراه داشته است ، منتقدان می گویند برخی از قوانین رأی نژادپرستانه این کشور را به خاطر می آورند.

دیانا هاروی جانسون 74 ساله سناتور ایالتی سابق ساکن ساوانا گفت: “اولین باری که برای ثبت نام مراجعه کردم به خاطر می آورم.” “من خودم رفتم دادگاه ، و در واقع یک شیشه ماسون روی میز بود. و زن آنجا از من پرسید که چند دانه روغن در این شیشه وجود دارد »، و این پیشنهاد می کند که برای ثبت نام باید حدس درست بزند.

خانم هاروی جانسون ادامه داد: “من شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه کشی در جورجیا داشتم تا آنجا که حدس می زدم چند دانه روغن باشد.” وی افزود: “این واقعیت که این نوع بی احترامی و اخلاقی و ضد بشری کردن مردم – نظرسنجی های مالیاتی ، لینچ ، صلیب سوزاندن و آتش زدن خانه ها و اخراج افراد و زندانی کردن مردم فقط برای جلوگیری از رأی دادن آنها – در تاریخ چندان دور نیست. اما به نظر می رسد برخی از افراد می خواهند در آن تجدید نظر کنند. و این کاملا غیر قابل قبول است. “

این لایحه تصویب شده توسط مجلس حداکثر به یکشنبه ماه اکتبر رأی می دهد ، اما حتی این امر به صلاحدید ثبت کننده محلی بستگی دارد. این امر همچنین باعث کاهش کلی اوایل رأی گیری ، محدود کردن رأی گیری پستی و محدودیت شدید استفاده از صندوق های رأی می شود – تمام اقداماتی که به گفته فعالان ، به طور نامتناسبی بر رای دهندگان سیاه پوست تأثیر می گذارد.

چنین لایحه ای در انتظار رای گیری در سنا است. فرماندار برایان كمپ ، یك جمهوری خواه ، گفت كه وی از قوانین جدید برای “اطمینان از رای دادن” حمایت می كند ، اما به همه محدودیت ها متعهد نیست.

طرفداران حقوق رأی می گویند ریاکاری عمیقی در برخی از پیشنهادهای جدید وجود دارد. آنها خاطرنشان كردند كه جمهوری خواهان در جورجیا در اوایل دهه 2000 و از ثبت نام خودكار رأی فقط 5 سال پیش از رای گیری پستی دفاع كردند و فقط گفتند كه اکنون رای دهندگان سیاه پوست بیشتر آنها را پذیرفته اند.

جورجیا یکی از 9 ایالت عمدتا جنوبی و دهها شهرستان و شهرداری بود – از جمله برانکس ، بروکلین و منهتن – که بایگانی های سرکوب نژادپرستانه رای دهندگان آنها را ملزم به گرفتن مجوز فدرال برای تغییر در قوانین انتخاباتی آنها. این الزام تحت قانون حقوق رأی گیری در سال 1965 ، قانون دوران حقوق مدنی قرار دارد که سلب حقوق سیاه پوستان در جنوب را محدود می کند.

تغییراتی که اکنون توسط جمهوری خواهان انجام می شود با کنترل شدید فدرال و انسداد احتمالی تحت بخشی از قانون موسوم به بند 5 روبرو خواهد شد. اما دادگاه عالی با اکثریت محافظه کار ، به طور موثر آن قسمت را در تصمیم 2013 خالی کرد.

حتی پس از تصویب قانون حقوق رأی گیری ، کلیساها نقشی اساسی در مشارکت مدنی داشتند ، غالباً در دهه های 1970 و 1980 کمیته های اقدام سیاسی غیرحزبی را سازمان می دادند ، که در میان سایر منابع ، سفرهای رای گیری در روزهای یکشنبه را فراهم می کرد ، درصورت مجاز بودن. به گفته دیوید دی. دانیلز سوم ، استاد تاریخ کلیسا در مدرسه علمیه مک کورمیک در شیکاگو ، اصطلاح “ارواح روح” در دهه 1990 در فلوریدا ریشه دواند. رافائل وارنوک ، یکی از دموکراتها که در یک مسابقه ویژه سنا در ژانویه پیروز شد ، خود کشیش کلیسای باپتیست Ebenezer در آتلانتا است.

از لحاظ تاریخی ، کلیساها چیزی بیش از حمل و نقل یا کمک های لجستیکی به جماعت سیاهپوست ارائه می دادند. رأی دادن به عنوان یک جماعت همچنین نوعی پناهگاه از ارعاب و خشونتی است که رای دهندگان صندوق های رای سیاه اغلب انتظار داشتند.

رابرت ایوانز ، 59 ساله ، عضوی از سنت گفت: “این یکی از مواردی بود که پدرم گفت که هنگامی که سیاه پوستان حق رأی آوردند ، همه با هم می رفتند زیرا می دانستند مشکلی وجود دارد.” فیلیپ بنای یادبود. “ترکیب آنها باعث می شود که راحت تر از رفتن و انجام وظیفه مدنی خود احساس راحتی کنند.”

در جورجیا ، نقش کلیسای AME در مشارکت مدنی تحت رهبری اسقف جکسون در حال افزایش است. سال گذشته ، وی عملیات انتخاب رأی دهندگان را آغاز كرد ، و تلاش كرد تا راههایی را كه كلیساهای AME می توانند اعضای خود را برای انتخابات آماده كنند ، گسترش دهد. این عملیات بر آموزش رای دهندگان ، ثبت نام ، کمک به آراots غایب و یک عملیات هماهنگ رأی گیری روز یکشنبه متمرکز است.

این امر در انتخابات نوامبر گذشته ، حتی در پس زمینه بیماری همه گیر ویروس کرونا تأثیرگذار بود: طبق گزارش مرکز جدید داده ها ، یک گروه تحقیقاتی غیرانتفاعی ، آفریقایی آمریکایی ها در روزهای شنبه و یکشنبه بیشتر از رأی دهندگانی که در 107 از 159 شهرستان ایالت سفید پوست شناخته می شدند ، رای بیشتری می گرفتند. اعداد داخلی از Fair Fight Action ، یک گروه رای دهنده ، نشان داد که رای دهندگان سیاه پوست تقریباً 37 درصد از کسانی را که اوایل روز یکشنبه در جورجیا رأی دادند ، تشکیل می دهند ، در حالی که جمعیت سیاه پوستان گرجستان حدود 32 درصد است.

نماینده ایالت باری فلمینگ ، جمهوری خواه و حامی اصلی لایحه پارلمان ، مانند سه حامی مالی دیگر جمهوریخواه به درخواست ها پاسخ نداد. جمهوریخواهان در مجلس قانونگذاری با معرفی این لایحه محدودیت های جدید را تلاش برای “اطمینان از رای دادن” و “بازگرداندن اعتماد به نفس” در روند انتخابات به تصویر کشیدند ، اما توجیهی فراتر از آن و شواهد قابل اعتماد مبنی بر نقص آن را ارائه ندادند. (انتخابات در جورجیا توسط مقامات انتخاباتی جمهوریخواهان امن اعلام شد و توسط بازرسی های متعدد و تصمیمات دادگاه تأیید شد.)

محدود کردن رای روز یکشنبه علاوه بر از دست دادن کمک های کلیسا ، بر رای دهندگان سیاه پوست نیز تأثیر خواهد گذاشت. این امر به طور حتم منجر به ایجاد صف های طولانی تر در طول هفته خواهد شد ، به ویژه در جامعه سیاه پوستان ، که از نظر تاریخی در روز انتخابات مورد کم توجهی قرار گرفته است.

این لایحه همچنین آنچه را که تحت عنوان “گرم شدن خط” شناخته می شود ، عملکرد تأمین آب ، تنقلات ، صندلی و سایر کمکهای داوطلبان به صف رای دهندگان ممنوع می کند.

لاتویا برانن ، 43 ساله ، با اعضای کلیسا و یک گروه غیر انتفاعی کار می کند که از ساعت 9 صبح تا 5 عصر برای توزیع تنقلات و تجهیزات محافظت شخصی در ماه نوامبر تماس می گیرد.

خانم برانون گفت: “ما یاد گرفته ایم که فقط دادن این وسایل کوچک به مردم کمک می کند تا آنها در یک ردیف قرار بگیرند.” وی گفت که گاهی اوقات به والدینی که بچه های کوچک را با خود می آوردند بادکنک می داد.

اگر رای گیری روز یکشنبه محدود باشد ، می تواند گرجی های سیاه پوست بیشتری را مجبور به رای گیری از طریق پست کند. در طی همه گیر شدن ، کلیساها نقش مهمی در کمک به آفریقایی آمریکایی ها برای پیمایش در سیستم رأی گیری غیرحضوری داشتند ، که به طور سنتی به همان نسبت رای دهندگان سفید استفاده نمی کردند.

در کلیسای Greater Gaines AME ، کلیسایی در حدود نیم مایلی از سنت فیلیپ مونومنتال ، اسرائیل کوچک در پاییز سال گذشته بیشتر در حال کمک به اعضای کلیسا در مراحل غیبت بود.

آقای اسمال ، 79 ساله گفت: “ما مردم را برای انداختن جعبه ها بردیم تا از شمارش آنها اطمینان حاصل كنیم.” او گفت وقتی از زمستان امسال مطلع شد كه جمهوریخواهان نیز به رای گیری از طریق پست محدود هستند ، عصبانی شد.

از جمله تغییراتی که قانونگذاران جمهوری خواه پیشنهاد کرده اند ، الزام رای دهندگان به ارائه مدارک هویتی – شماره پروانه یا کپی شناسنامه های رسمی – به همراه برگهای رأی گمشده آنها است.

این نشانه تحولی برای جمهوری خواهان است که مدتهاست خانه استیت را کنترل می کنند. در سال 2005 آنها پیشنهادی مشابه را تصویب کردند ، اما برای رای شخصی.

این اقدام شامل الزام جدید “ضد تقلب” برای رای دهندگان برای ارائه یکی از مجموعه محدود کارت های شناسایی صادر شده توسط دولت ، مانند گواهینامه رانندگی ، به مراکز اخذ رأی است.

این داده ها نشان می دهد که محدودیت ها به طور نامتناسبی بر رای دهندگان سیاه پوست تأثیر می گذارد. در همان زمان ، جمهوریخواهان ایالتی با حذف الزامات رای دهندگان غایب ، به سمت کاهش روند رای گیری غیرحضوری – که بیشتر در آن زمان توسط رای دهندگان سفید استفاده می شد – حرکت می کردند. عذرخواهی می کنم که شخصاً نمی تواند رأی دهد و آنها را از شرط شناسایی عکس جدید معاف می کند.

وکلای وزارت دادگستری پیشنهادهای تحت بند 5 قانون حق رای را بررسی کردند و دریافتند که قانون جدید شناسنامه احتمالاً رای دهی نامتناسب را برای شهروندان سیاه پوست دشوار می کند. وکلا توصیه کرده اند که دولت جورج دبلیو بوش جلوی آن را بگیرد.

در یادداشتی که سرانجام رهبری سیاسی این بخش نادیده گرفته شد ، وکلای کارکنان خاطرنشان کردند که یک حامی این لایحه به آنها گفته است که او معتقد است سیاه پوستان فقط وقتی به آنها حقوق داده می شود رای می دهند و اگر قانون جدید رای گیری را کاهش می دهد ، به آنها بگویید این فقط به این دلیل است این امکان تقلب را محدود می کند.

در این یادداشت همچنین آمده است كه حامیان قانون از نگرش نرم تر نسبت به رای گیری پستی – مانند معاف كردن آن از ارائه كارت شناسایی – دفاع می كنند و معتقدند كه این ایمنی از رای گیری شخصی ایمن تر است زیرا ردیابی كاغذ را فراهم می كند.

اکنون ، پس از یک سال انتخاباتی که در آن آقای ترامپ به طور مکرر و به دروغ از رأی گیری جعلی از طریق نامه چشم پوشی کرد ، جمهوری خواهان ایالتی می گویند رأی گیری از طریق پست به محدودیت های بیشتری احتیاج دارد.

هیچ مدرک جدیدی برای تأیید این ادعا وجود ندارد. اما یک چیز در سال 2020 تغییر کرد: افزایش تعداد رای دهندگان سیاه پوستی که از رای غیرحضوری بهره مند شدند ، به دموکرات ها کمک می کند تا نتایج رای گیری پستی را در طول انتخابات ریاست جمهوری تسلط دهند.

آقای اسمال از کلیسای Greater Gaines گفت: “این یک روز واقعا غم انگیز است.”

وی گفت: “هوا برای همه ما بسیار چالش برانگیز است ، فقط برای حق مسلم رأی دادن ، که به سختی برای آن جنگیده ایم و اکنون آنها سعی می کنند ساعت را برگردانند تا مطمئن شوند که سخت است.”

کشیش کلارک از سنت فیلیپ مونومنتال گفت تلاش های جمهوری خواهان برای ایجاد محدودیت های بیشتر با فعال کردن یک منتخب فعال در حال حاضر قابل تغییر است.

وی گفت: “دونالد ترامپ ما را بیدار کرد.” “افراد بیشتری در مجمع حضور دارند که از آگاهی و هوشیاری بیشتری برخوردار هستند و از سیاست آگاهی بیشتری دارند. بنابراین تا زمانی که این را بدانیم و باور داشته باشیم که نیت وی بد بوده است ، صادقانه می توانیم بگوییم که او ما را از خواب بیدار کرده است. که هرگز مثل هم نخواهیم شد. “

[ad_2]

منبع: green-words.ir