در حال حاضر بلوکی سیلندرها وزن کمی دارد و کشش آن ها زیاد می باشد، در بعضی از موتورها جنس بلوک و سرسیلندر متفاوت می باشد، به سرسیلندر گرمای بیش از اندازه ای برخورد کند و پیچهای آن نیروی زیادی را تحمل می کنند و در نهایت واشر دچار آسیب می شود لذا جنس واشر باید طوری باشد که حرارت زیادی را تحمل کند. یکی از مشخصه های بارز تخلخل انقباضی شکل نامنظم و خشن آن است و این مشخصه راه خوبی برای مشخص کردن این عیب است. علاوه بر این واشر باید در برابر فشار مقاوم بوده ؛ سبک باشد و به خوبی روی سیلندر قرار بگیرد و آنرا کاملا پوشش دهد تا آب ؛ روغن و گاز نشتی پیدا نکند. برای نصب بر روی خودرو تنها یک واشر سر سیلندر نیاز دارد. کمپانی استرالیایی رپکو با کاهش حجم این موتور به 3 لیتر و نیز استفاده از یک میل سوپاپ برای هر کپه سیلندر ان را به یک انجین قابل استفاده در مسابقات فورمول یک تبدیل سرسیلندر ورنا کرد. مقدار فضایی که درون این سیلندرها وجود دارد حجم سیلندر است. اشاره کرد. آلیاژ ریختگی آلومینیم علاوه بر عناصر استحکام دهنده باید دارای مقدار کافی از عناصر سازنده یوتکتیک (معمولاً سیلیسیم) به منظور دادن سیالیت لازم جهت جبران کاهش حجم که در تمام موارد ریختگی به وجود می آید، سرسیلندر جک j5 باشد.

سرسیلندر لیفان ۶۲۰ گروهی دیگر از این مجاری جهت ورود هوا به داخل اتاقک احتراق تعبیه شدهاند، که به آنها مانیفولد هوا میگویند. گروهی دیگر از این مجاری جهت ورود هوا به داخل اتاقک احتراق تعبیه شده اند، که به آن ها مانیفولد هوا می گویند. سرسیلندر همان طور که از اسم آن پیداست بر روی سیلندر بسته می شود و معمولا سیستم سوپاپ های موتور بر روی آن مونتاژ شده و در قسمت زیر آن قسمتی از محفظه احتراق را نیز شامل می شود. معمولا از جنس بلوک سیلندر است و اجزایی مانند سوپاپها و شمعها روی آن سوار میشوند. تکه روی گلگیر را با برند SNT می توان یافت که از ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در هر سمت قیمت دارد. اضافه شدن Se و Zr به آلیاژ پایه ی AlMg3Si باعث ایجاد تاثیرات مثبت بر خواص مکانیکی آن گشته است ولی از طرفی باعث افزایش قیمت آلیاژ می سرسیلندر فرانسوی پژو 405 شود. قطعات تزیینی آن نیز به دلیل جدید بودن، از قطعات سرسیلندر 7l GLX گرانتر هستند. به همین دلیل است که این نوع چدن اغلب به عنوان یک ماده مهندسی با کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که گفته شد آلیاژ مورد استفاده در سرسیلندر باید دارای استحکام و چقرمگی بالایی باشد.

توسط اضافه کردن عناصر دیگر می توان استحکام آلیاژهای آلومینیم را افزایش داد. به عنوان مثال با افزودن Se به آلیاژ Al-Si و حتی دیگر آلیاژهای آلومینیم، می توان مقاومت گرمایی و چقرمگی آلیاژ را افزایش داد. تخلخل انقباضی همیشه در بین سطوح متمرکز می شود و پس از انجماد رخ داده و گرمترین مقطع یک قطعه ریختگی می باشد. اعمال همزمان فشار و دما باعث حذف حفرات انقباضی و گازی (هیدروژن) می گردد. اما روغن در سيستم تايپيت هيدروليكي در زمان اعمال فشار ، محبوس سرسیلندر کامل پارس elx ميباشد. علل بالا رفتن فشار روغن چیست؟ اولین نشانه خراب بودن واشر سر سیلندر را می توان بالا رفتن آمپر آب دانست. همچنین باید توجه داشت که فشار آوردن بیش از حد به پیشرانه و رانندگی طولانی مدت در دور های موتور بسیار بالا نیز باعث صدمه دیدن واشر سرسیلندر می شود. SLX با توجه به برخورداری از موتور TU۵، قطعات فنی گران تری دارد. این قطعه که یکی از قطعات اصلی موتور خودرو محسوب شده از جنس پنبه نسوز و فولاد با کیفیت و مس است.

سیلندر و سرسیلندر موتورسیکلت معمولاً برای ساخت این قطعه از جنس پنبه نسوز، فولاد و مس استفاده میشود. بلوک سیلندر که به صورت یک پارچه ساخته میشود از جنس آلیاژ چدن خاکستری با کرم، نیکل یا آهن است. همچنین این شرکت از سال ۱۳۹۱ با برند ” گستش وسایل خودرو آسیا ” یا “AAD” اقدام به توزیع محصولات خود در بازار قطعات یدکی در سطح کل کشور نموده است. شرکت های مختلفی در ایران اقدام به تولید سرسیلندر های خودرو های داخلی همچون پژو ۴۰۵ ، ۲۰۶ ، پارس ، سمند ، زانتیا ، پراید ، ریو و … تولید واشر در این مجموعه ابتدا در سال 1359 با نام تجاری اسداللهی شروع شد و سالها بعد یعنی در سال 1363 به جهت هر چه بیشتر تولید محصول، اقدام به تاسیس کارخانه نمودند. مشتریان عزیز ساکن تهران: در صورتی که لوازم یدکی مورد نظر در ساعت اداری خریداری شده باشد از همان روز تا حداکثر 24 ساعت بعد تحویل خریدار محترم خواهد شد و در صورتی که خارج از زمان اداری خریداری شده باشد تا 48 ساعت آینده بدستشان خواهد رسید.

سرسیلندر عظام سمنددر اینجا بیشتر به بررسی وب سایت سرسیلندر لیفان ۶۲۰.