ابتدا در دو گونه 8 و 16 سوپاپ در دسترس بود البته از این در میان فقط آیتم 16 سوپاپ با توان 109 اسب بخار باقی باقیمانده است، اگر چه نوع اسپورت همین موتور هم اهمیت توان 122 اسب بخار به سیتروئن C2 VTS توان بالاتري را می داد. اما هماهنگی ذاتی این موتور اهمیت سوخت ترکیبی CNG منجر شده است که همین موتور آیتم مناسبی به جهت ناوگان حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران باشد. از طرفی، اقتدار مناسب پیشرانه و وزن نسبتا ذیل اتومبیل ال نود منجر شده است تا پیشرانه K4M رنو شتابی هم اندازه ۱۰.۲ ثانیه برای تندر ۹۰ رقم بزند و آن را به خودرویی تقریبا چالاک در این بازه زمانی قیمتی تبدیل کند. نهایت گشتاور حاصل از آن هم هم اندازه ۱۵۵ نیوتنمتر در مقطع ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ بدور اعلام شده است. 3- راندن موتور حیاتی سرعت های خیلی به طوری که به دور موتور به محدوده قرمز رنگ نزدیک شود . باتوجهبه مشخصات آن میتوان عاقبت گرفت که نسل تازه موتور TU5، همان EC5 میباشد و هم اکنون اصلی تغییر‌و تحول نام به عده پیشرانههای داخلیسازی شده این خودروساز موتور tu5 تعدادی اسب بخار است پیوسته است. بها پژو ۲۰۶: اساسی حدود ۳۰ میلیون تومان هم هم اکنون می اقتدار یک پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کم کارکرد و تندرست دارای دسته ۸۹ الی ۹۲ خریداری کرد. می بایست اشاره کرد که عملکرد همین موتور در ماشینهای متعدد مختلف بوده است و از گزاره بهترین موردها میتوان عجله و قدرت آن را در پژو ۲۰۶ بیان کرد. فساد های دریجه گاز از جمله کپ نمودن (بیشتر مربوط به ECU ME7.4.5)، گاز خودرن خود به خودی (ECU های ایرانیزه) هم از خرابی های شایع ۲۰۶ هستند. از گزاره اتومبیل های موتور EF7، ماشین های سمند است. این موتور خودرو ممکن است نسبت به موتور TU5 ضعیف تر باشد، اما مصرف کمتری نسبت به این موتور دارد. اساسی خواندن همین متن میتوانید تا حدود زیادی به پاسخ این پرسش ها برسید. جواب همین میباشد که موتور XU7 حجیمتر هست و گشتاور بالاتری دارد و مهمتر از تمامی اینکه نقطه اوج گشتاور را در بدور موتور پایینتر از موتور TU5 در اختیار راننده قرار میدهد. این موردها جزو نقاط قوت پیشرانه 1761 سیسی پژو ۴۰۵ تلقی میشوند؛ البته در صورتی که بخواهیم به نکات منفی آن نیز اشاره کنیم،باید از مصرف سوخت بالا و میزان خرابی عمده آن اسم ببریم.سوختن واشر سرسیلندر در این پیشرانه بیش از سایر موتورهای هم رده رخ میدهد. این موتور هم همان موتور TU5 به وسیله پژو و بر بر روی 206 تیپ 2 وارد کشور ایران شد. استفاده کنید. تاثیر سیستم تهویه مطبوع بر بر روی کارایی ترمز خودرو هم محسوس است اما می توان گفت که خیلی مشکل ساز نیست. چراغ هدایت که روی گلگیر جلو قرار دارااست ، رنگ یخی فابریک دارااست و مثل گونه های دیگر ، نارنجی نیست. همین موتورها در سال 1986 حساس ماشین Citroën AX معرفی شدند که جایگزین خانواده X در آن زمانه شد. تغییرات جزیی در سیستم هیدرولیک امر 206، باعث نرمتر شدن آن نسبت به نمونه های فرانسوی شده است. به جهت همین داشبرد بزرگ، روشنایی یکی از از ملزومات می باشد که در جور های ۸۶ به آن‌گاه حذف شده است. این موتور علاوه بر اقتدار فنی مناسب، از نظر مصرف سوخت هم رتبهای متعادل به جهت خویش فراهم آورده است. تصور خودرو سوای موتور نظیر خیال آدمی فارغ از قلب است، صحیح به همین ترازو ناممکن و غیرقابل تصور. تصور منفی جامعه درباره موتور ماشینهای اهل ایران و کارکرد آن‌ها تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است؟ در انتخاب شمع موتور TU5 به حساس بودن مارک شمع انتخاب شده دقت کنید. شیطنت های خیابانی اهمیت ۲۰۶، بایستی محتاتانه انجام شود و هرچقدر به جلوی خودرو دقت می کنید به عقب آن هم اعتنا داشته باشید! مصرف سوخت ترکیبی آن نیز بر شالوده اعلام رسمی وبسایت کشور ایران خودرو، حدود 9 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود اما در عمل، اصلی مصرفی بیش از همین میزان مواجه خواهید بود. کارایی نسبتا نرم و کمصدا بهعلاوه مصرف سوخت پایین، از نقاط قوت قلب تپنده TU5 به شمار میروند.این پیشرانه، به طور معمول فقط ۵.۴ لیتر در جادههای بینشهری سوخت مصرف خواهد کرد و متوسط مصرف سوخت ترکیبی آن هم برابر ۶.۶ لیتر در صد km نظارت شده است. بیشینه گشتاور آن نیز به رقم ۱۴۲ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ بدور در دقیقه میرسد. همین پیشرانه چهارسیلندر، مساوی ۱۰۵ اسببخار قدرت در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و ۱۴۰ نیوتنمتر گشتاور در ۳۷۵۰ به دور در دقیقه تولید مینماید و به برهان چک کردن ظریف شرکت رنو بر روند تولید آن، کیفیت قطعات و مونتاژ این قلب تپنده در تراز بالاتری نسبت به سایر محصولات شبیه قرار دارد. به برهان تنوع در ساخت مدلهای مختلف این ماشین اشخاص متعددی هنگام خرید کردن پژو پارس شک دارند. همین پیشرانه ۴سیلندر تنفس طبیعی، علاوه بر پژو ۲۰۶ هاچبک، در دانگفنگ H30 کراس، پژو ۲۰۶ صندوقدار، پژو 405 SLX، پژو ۲۰۷، پژو پارس LX و رانا هم انجام وظیفه میکند.همچنین ورژن ارتقایافته این پیشرانه در جنس نو کشور ایران ماشین یعنی تارا نیز مشغول به خدمت خواهد شد. مونتاژ تیپ ۶ کلیدی تیراژ بالا از سال ۸۳ شروع شد و به عنوان ۲۰۶ اتوماتیک جای تیپ ۴ را گرفت.