زندگی به ندرت بدون چالش است. با این حال، برخی هستند که می توانند آنقدر طاقت فرسا باشند که ادامه دادن به آن غیرممکن به نظر می رسد.

خواه مرگ یکی از عزیزان باشد یا احساس اضطراب شدید، مهم است بدانید که برای هر مشکلی که زندگی سر راهتان قرار می دهد، کمک در دسترس است. با دلایل رایج مراجعه افراد به روانشناس آشنا شوید اما آیا می دانید بهترین زمان مراجعه به یک دکتر روانپزشک چه زمانی است؟

 

ضرر – زیان

مرگ بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است، اما کنار آمدن با آن آسان تر نمی شود. هر کس با از دست دادن یک عزیز – چه والدین یا یک حیوان خانگی – متفاوت برخورد می کند.

 

سوگواری آشکار یا خصوصی هر دو رایج است، اما اجتناب از واقعیت های از دست دادن می تواند منجر به مشکلات طولانی تر و طولانی تر شود.

 

یک روانشناس می تواند به شما کمک کند تا راه های مناسبی برای مقابله با مرگ یکی از نزدیکان خود پیدا کنید.

 

استرس و اضطراب

جنبه‌های خاصی از زندگی استرس‌زا هستند و بسیاری از موقعیت‌ها – از مصاحبه شغلی گرفته تا مشکلات رابطه – می‌توانند باعث ایجاد احساس اضطراب در شما شوند.

 

استرس و اضطراب، اگر به حال خود رها شود، می تواند منجر به انزوای اجتماعی، افسردگی و تعداد زیادی از مشکلات دیگر شود.

 

روانشناس می تواند با یافتن منبع یا علت مشکلات و همچنین راه های مناسب برای غلبه بر آنها به شما در مدیریت استرس و اضطراب کمک کن

 

افسردگی

احساس طاقت فرسا از درماندگی یا ناامیدی از علائم رایج افسردگی است.

 

در حالی که برخی از مردم بر این باورند که شما فقط می توانید از افسردگی “دریافت” کنید، اما به ندرت اتفاق می افتد.

 

افسردگی یک اختلال رایج سلامت روان است که در آن افراد علاقه خود را به چیزها از دست می دهند، احساس خستگی می کنند و اغلب در مدیریت احساسات خود دچار مشکل می شوند.

 

روانشناسان می توانند به شما کمک کنند منبع افسردگی را پیدا کنید – اغلب اولین گام برای احساس بهتر، همراه با کمک به فرآیندهای افکار منفی.

 

فوبیاها

ترس از ارتفاع و عنکبوت ها فوبیای رایجی هستند، اما برخی ترس های غیرعادی و بی اساس می توانند مشکلات اساسی در زندگی شما ایجاد کنند. برای مثال، سیتوفوبیا (ترس از خوردن) ممکن است منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

 

یک روانشناس با تجربه می تواند به شما کمک کند تا بر ترس های خود غلبه کنید تا بتوانید بدون پلی فوبیا (ترس از خیلی چیزها) یا فوبوفوبیا (ترس از ترس) زندگی کنید.

مسائل خانوادگی و روابط

روابط اعم از خانوادگی، شخصی یا کاری دارای فراز و نشیب هایی است. در حالی که روابط می توانند برخی از بهترین چیزها در زندگی باشند، می توانند منبع استرس و مشکلات نیز باشند.

 

کار با یک روانشناس، چه به صورت فردی یا در یک محیط گروهی، می تواند به رفع چین و چروک هایی که حتی در قوی ترین روابط ممکن است ایجاد شوند، کمک کند.

 

عادات ناسالم و اعتیاد

برخی از عادات ناسالم – مانند سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر – اغلب برای فرار از مشکلات اساسی بزرگتر یا برای خوددرمانی استفاده می شوند.

 

در حالی که روانشناس شما به شما کمک می کند تا به آن مشکلات برسید، آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا بلافاصله با مشکلاتی که سلامتی شما با آن مواجه است، مقابله کنید، مانند:

 

اعتیادها

اختلالات اشتها

مدیریت استرس

مشکلات خواب

مدیریت اپیزودهای اضطراب و افسردگی با حمایت امکان پذیر است. خبرنامه ما تکنیک‌های مفیدی از کارشناسان ما و داستان‌های شخصی دلسوزانه ارائه می‌دهد تا شما را در سفرتان توانمند کند.