[ad_1]

با ذوب شدن بازارها در ماه مارس ، فدرال رزرو برنامه های جدیدی را با هدف تداوم جریان های اعتباری به ایالت ها ، مشاغل متوسط ​​و شرکت های بزرگ معرفی کرد – و کنگره 454 میلیارد دلار به وزیر خزانه داری استفان منوچین برای حمایت از تلاش ها اختصاص داد.

نه ماه بعد ، جمهوری خواهان سنا در تلاشند تا اطمینان حاصل کنند که پس از اجازه آقای منوچین در 31 دسامبر ، پایان همین برنامه ها امکان پذیر نیست. جمهوری خواهان علاوه بر جلوگیری از تولد دوباره آنها در دولت بایدن ، سعی دارند زبان را در بسته محرک همه گیر قرار دهند که اختیارات بانک فدرال را در آینده محدود کند و به طور بالقوه از وام دادن به مشاغل و شهرداری ها در بحران های آینده جلوگیری کند.

حرکت در آخرین لحظه خشم دموکرات ها را به همراه داشت و سرنوشت قانون امداد را با مشکل روبرو کرد ، که به گفته اقتصاددانان ، خانوارها و مشاغل به شدت شاهد زمستان همه گیر همه گیر هستند. در اینجا مختصری از نحوه کارکرد قدرت وام دهی فدرال رزرو و چگونگی تغییر جمهوری خواهان در اینجا آورده شده است.

کار اصلی و شناخته شده بانک فدرال رزرو تعیین نرخ بهره برای هدایت اقتصاد است. اما بانک مرکزی در سال 1913 بیشتر برای جلوگیری از مشکلات بانکی و وحشت مالی تأسیس شد – وقتی مردم از آینده عصبی می شوند و برای برداشتن پول خود از حساب های بانکی و فروش سهام ، اوراق قرضه و سایر سرمایه گذاری ها عجله می کنند. کنگره با افزودن بند 13-3 به قانون ذخیره فدرال ، قدرت فدرال رزرو را برای مقابله با وحشت در دوران رکود بزرگ به شدت گسترش داد.

این بخش به فدرال رزرو اجازه می دهد تا در آخرین شرایط “غیرمعمول و فوری” مانند آخرین وام دهنده عمل کند – به طور خلاصه ، زمانی که بازارها به درستی کار نمی کنند زیرا سرمایه گذاران به شدت نگران هستند. بانک مرکزی در طول بحران سال 2008 از این اختیارات به طور گسترده استفاده کرد ، از جمله برای حمایت از کمک های مالی غیر مردمی شرکت های مالی. کنگره متعاقباً اختیارات بانک فدرال را تغییر داد به گونه ای که برای راه اندازی برنامه های جدید وام اضطراری یا تغییر اساسی برنامه های موجود به برکت خزانه داری نیاز داشت.

در طول بحران سال 2008 ، فدرال رزرو در درجه اول به عنوان یک وام دهنده واقعی آخرین چاره عمل می کرد – بیشتر از بازارهای مختلف مالی پشتیبانی می کرد ، در صورت وخیم شدن شرایط واقعا مداخله می کرد.

برنامه های وام اضطراری برای سال 2020 بسیار گسترده تر است. برای آخرین بار ، بانک مرکزی بر بخشهایی از وال استریت تمرکز کرده است ، اکثر آمریکایی ها اطلاعات کمی در مورد بازار تجارت کاغذ و فروشندگان اصلی دارند. این بار ، این اقدامات را معرفی کرد ، اما همچنین از برنامه های جدیدی رونمایی کرد که اعتبار را تقریباً در هر بخش از اقتصاد در دسترس قرار می دهد. وی پیشنهاد خرید اوراق قرضه شهرداری ، حمایت از وام بانکی به شرکتهای کوچک و متوسط ​​و خرید بدهی شرکتها را داد.

بسته گسترده پاسخ یک مشکل واقعی بود: بسیاری از بازارها در ماه مارس سقوط کردند. و برنامه های جدید به طور کلی جواب دادند. اگرچه شرایط فوق العاده سخاوتمندانه ای نبود و نسبتاً تعداد کمی از شرکت ها و وام گیرندگان ایالتی و محلی از این برنامه های جدید بهره مند شدند ، اما وجود آنها به سرمایه گذاران اطمینان داد که بانک مرکزی از سقوط مالی جلوگیری خواهد کرد.

اکثر قانونگذاران اتفاق نظر داشتند که فدرال رزرو و خزانه داری در زمینه گشودن بازارهای اعتبار و محافظت از اقتصاد کار خوبی انجام داده اند. اما سناتور پاتریک ج. تومی ، جمهوری خواه از پنسیلوانیا ، شروع به پرسیدن سال کرد این تابستان ، زمانی که برنامه ها به پایان می رسند. وی گفت که نگران است فدرال رزرو از مرزها عبور کند و جای طلبکاران خصوصی را بگیرد.

پس از انتخابات ، جمهوری خواهان دیگر نیز به تلاش های آقای تومی برای پایان برنامه ها پیوستند. آقای منوچین در 19 نوامبر اعلام كرد كه معتقد است كنگره پنج برنامه مورد حمایت كنگره را به ارزش 454 میلیارد دلار پیش بینی كرده است كه در 31 دسامبر مجاز به متوقف كردن وام و خرید اوراق قرضه است. او آنها را بست – چندین برنامه عمدتا قدیمی را باز گذاشت – و از بانک فدرال خواست تا پولی را که به بانک مرکزی قرض داده است پس دهد.

بانک فدرال با صدور بیانیه ای اظهار داشت که وی از انتخاب خود ناراضی است اما موافقت کرد پول را پس دهد.

دموکرات ها از این اقدام انتقاد کردند زیرا هدف آن محدود کردن توانایی های دولت جدید بایدن است. آنها شروع به بحث در مورد اینکه آیا پس از روی کار آمدن آقای بایدن و تأیید وزیر خزانه داری وی ، می توانند پول خود را پس بگیرند و برنامه ها را دوباره شروع کنند ، زیرا تصمیم آقای مانوچین برای بستن آنها و بازگرداندن پول مبتنی بر مبنای حقوقی مشکوکی است.

حرکت جدید جمهوری خواهان این گزینه را قطع خواهد کرد. زبان قانونگذاری که در اوایل روز جمعه منتشر شد ، حاکی از آن است که از “هر برنامه یا تسهیلاتی مشابه هر برنامه یا تسهیلات ایجاد شده” با استفاده از بودجه سال 2020 جلوگیری خواهد کرد. اگرچه این همچنان به فدرال رزرو اجازه می دهد برای تأمین نقدینگی وال استریت در طی یک بحران ، می تواند آزادی بانک مرکزی در وام به مشاغل ، ایالت ها و شهرها را به شدت محدود کند.

در بیانیه ای ، سناتور الیزابت وارن ، دموکرات از ماساچوست ، تلاش برای “خرابکاری رئیس جمهور بایدن و اقتصاد کشور” را خواند.

آقای تومی از پیشنهاد خود به عنوان تلاشی برای محافظت از بانک فدرال در برابر سیاست دفاع کرد. به عنوان مثال ، وی گفت که دموکرات ها می توانند برنامه های بانک فدرال را برای دولت ها و دولت های محلی بسیار سخاوتمندانه تر کنند.

وزیر وزارت دارایی برای بهبود شرایط حمایت از وام گیرندگان ذی نفع باید مجوز بانک مرکزی را بدست آورد. اما بانک مرکزی ممکن است به راحتی موافقت نکند ، زیرا معمولاً با احتیاط به قدرت خود نزدیک می شود تا از دستیابی به کنترل سیاسی و حفظ جایگاه خود به عنوان یک نهاد غیرحزبی جلوگیری کند.

مقامات فدرال رزرو از توجیه تظاهرات کنگره اجتناب کردند.

“من در این مورد چیزی نخواهم داشت ، غیر از آنچه قبلاً گفتیم – وزیر امور خارجه منچین ، به عنوان وزیر دارایی ، دوست دارد برنامه ها تا 31 دسامبر به پایان برسند” و فدرال رزرو پول را طبق درخواست ریچارد اچ. کلاریدا ، معاون رئیس بانک فدرال ، روز جمعه به CNBC گفت.

به طور کلی ، وی افزود که “ما معتقدیم که امکانات 13-3” “بسیار ارزشمند” هستند.

امیلی کوکرین ارائه گزارش



[ad_2]

منبع: green-words.ir