[ad_1]

واشنگتن – کمیسیون تجارت فدرال روز پنجشنبه هدف جدیدی را در فیس بوک تعیین کرد و این اتهامات را تقویت کرد که این شرکت انحصاری است که به طور غیرقانونی رقابت را شکست می دهد تا بتواند بر شک و تردید قاضی فدرال که پرونده اصلی آژانس را دو ماه پیش رد کرد ، غلبه کند.

این شکایت که روز پنجشنبه تنظیم شد ، دارای همان استدلال های اصلی است و می گوید که خریدهای فیس بوک از اینستاگرام و واتس اپ به منظور ایجاد “سنگر” در انحصار شبکه های اجتماعی ایجاد شده است و استدلال می کند که شبکه اجتماعی باید شکسته شود. اما کت و شلوار به روز شده تقریباً دو برابر بیشتر است و شامل حقایق و تجزیه و تحلیل های بیشتری است که به گفته آژانس از ادعاهای دولت بهتر حمایت می کند.

هولی ودووا ، سرپرست دفتر رقابت آژانس ، در بیانیه ای گفت: “فیس بوک از زیرکی تجاری و استعداد فنی برخوردار نبود تا بتواند از انتقال به دستگاه های تلفن همراه جان سالم به در ببرد.” “پس از شکست در رقابت با مبتکران جدید ، فیس بوک آنها را به صورت غیرقانونی خریداری یا دفن کرد وقتی که محبوبیت آنها به یک تهدید وجودی تبدیل شد.”

فیس بوک در توییتر پاسخ داد: “ما در حال بررسی شکایت FTC اصلاح شده هستیم و به زودی چیزهای بیشتری برای گفتن خواهیم داشت.”

پس از آنکه قاضی ناظر در ماه ژوئن گفت که دولت شواهد کافی ارائه نکرده است که نشان می دهد فیس بوک در انحصار رسانه های اجتماعی است ، این آژانس مجبور شد پرونده را دوباره تشکیل دهد. تصمیم قاضی و موارد مشابه ، که در شکایت بیش از 40 کشور علیه این شرکت مطرح شد ، ضربه ای خیره کننده به تلاش تنظیم کنندگان برای کنترل Big Tech وارد کرد.

تصمیم او اولین آزمایش بزرگ برای لینا خان ، رئیس FTC بود ، که در آن زمان فقط چند روز درگیر بود. خانم هان نشان دهنده موجی از تفکرات جدید در مورد صنعت در میان مدیران و بسیاری از قانونگذاران است و معتقد است که دولت باید اقدامات بسیار تهاجمی تری را برای متوقف کردن قدرت غول های فناوری مانند فیس بوک ، گوگل ، آمازون و اپل انجام دهد. رئیس جمهور بایدن تعدادی تنظیم کننده برای اهداف مشابه منصوب کرده است و قانونگذاران به روز رسانی قوانین ضد تراست را برای رفع قدرت شرکت های فناوری پیشنهاد کرده اند.

انتقاد از اولین نسخه پرونده در فیس بوک ، که توسط قاضی جیمز ای بواسبرگ از دادگاه ناحیه کلمبیا اعمال شد ، چالش های شدید پیش روی نهادهای نظارتی را نشان داد. اگرچه شرکتها بر بازارهایی که در آن قرار دارند تسلط دارند – رسانه های اجتماعی ، در مورد فیس بوک – دادگاهها اغلب به افزایش قیمتها به عنوان نشانه ای از انحصار توجه می کنند. محبوب ترین خدمات فیس بوک رایگان است.

قاضی بواسبرگ نوشت: “هیچ کس که عنوان فیلم 2010” شبکه اجتماعی “را می شنود نمی پرسد که این شرکت کدام است.” “با این وجود ، هر چیزی که برای عموم معنی داشته باشد ،” قدرت انحصاری “یک اصطلاح هنری تحت قوانین فدرال با اهمیت اقتصادی دقیق است.” او به FTC دستور داد از ادعاهایی مبنی بر اینکه فیس بوک 60 درصد بازار “رسانه های اجتماعی شخصی” را کنترل می کند و رقابت را مسدود می کند ، پشتیبانی کند.

خانم هان سپس با انتخاب نحوه برخورد با تصمیم قاضی بواسبرگ روبرو شد. یکی از گزینه ها این بود که پرونده را به طور کامل کنار بگذارند ، در حالی که یکی دیگر این بود که پرونده را با اتهامات گسترده تری گسترش دهند. در عوض ، با ارائه مجدد پرونده با جزئیات بیشتر و گزارش وسیع تری از شرکت و آنچه که آژانس می گوید از زمان تاسیس مارک زاکربرگ در سال 2004 در دانشگاه هاروارد ، الگوی رفتاری ضد رقابتی بود ، راه میانی تری را در پیش گرفت.

این دعوی تجدید نظر شده با 3-2 رأی به تصویب کمیته رسید و سه نماینده دموکرات در کمیته به آن رأی مثبت دادند و دو نماینده جمهوری خواه مخالف بودند.

در شکایت جدید ، FTC جزئیات بیشتری در حمایت از ادعاهای دولت مبنی بر انحصار فیس بوک در رسانه های اجتماعی ارائه می دهد. اما نسخه عمومی پرونده با بسیاری از آمار ویرایش شده است ، زیرا ارقام ملک هستند.

آژانس اعلام کرد فیس بوک – بزرگترین سرویس شرکت ، که در شرکت با نام فیس بوک شناخته می شود – و اینستاگرام شبکه های اجتماعی پیشرو در ایالات متحده هستند که بسیار جلوتر از رقیب بعدی خود ، اسنپ چت ، هستند.

این آژانس ادعاهای فیس بوک مبنی بر وجود رقبای زیاد در شبکه های اجتماعی ، پیام رسانی فوری و سرگرمی را تکذیب کرد. آژانس ادعا می کند که محصولات فیس بوک برای “شبکه های اجتماعی شخصی” است ، که آنها را از شبکه های اجتماعی تخصصی مانند شبکه حرفه ای LinkedIn یا سایت همسایگی NextDoor متمایز می کند. FTC افزود که محصولات فیس بوک نیز با خدمات پیام رسانی مانند Signal و iMessage متفاوت است ، زیرا کاربران معمولاً از این خدمات برای ارسال یادداشت به گروه های بزرگ استفاده نمی کنند و همچنین از این خدمات برای یافتن مخاطبین استفاده نمی کنند.

این آژانس گفت که فیس بوک با توییتر ، یوتیوب و TikTok تفاوت دارد ، زیرا محتوای این سایت ها معمولاً برای عموم ایجاد می شود و افراد خاصی را در شبکه اجتماعی هدف قرار نمی دهد.

“فیس بوک امروز و از سال 2011 سهم عمده ای از بازار مربوط به خدمات شبکه های اجتماعی شخصی در ایالات متحده را در اختیار دارد و با تعدادی شاخص اندازه گیری می شود: زمان صرف شده ، کاربران فعال روزانه و کاربران فعال ماهانه.” شکایت

استدلال اصلی FTC این است که فیس بوک با به دست آوردن اینستاگرام در سال 2012 و واتس اپ در سال 2014 سعی کرد انحصار رسانه های اجتماعی را حفظ کند. به تدریج ، این شرکت برای توسعه برنامه تلفن همراه خود به دنبال “خرید یا دفن نوآوران” است. . ” فیس بوک در محیط جدید تلفن همراه است. “

در این شکایت همچنین آمده است که از سال 2010 ، این شرکت رقبایی مانند Circle ، یک شبکه اجتماعی و Vine ، یک پلت فرم کوتاه ویدئویی را خفه کرده است و محدودیت های جدیدی را در مورد نحوه توسعه دهندگان خارجی که محصولات مرتبط با فیس بوک آنها می توانند با سایر شبکه های اجتماعی کار کنند ، اضافه کرده است.

در این شکایت آمده است: “فیس بوک نه با بهبود محصول خود ، بلکه با اعمال محدودیت های ضد رقابتی بر توسعه دهندگان ، رقبا را شکست داد.”

فیس بوک از استدلال ها به عنوان یک داستان تجدیدنظرطلب انتقاد کرد و خاطرنشان کرد که FTC ادغام اینستاگرام و واتس اپ را بررسی کرده و معاملات را مسدود نکرده است.

این شرکت از خانم هان خواسته است که از پرونده آژانس کناره گیری کند و می گوید که کار آن برای تحقیق در مجلس نمایندگان در زمینه انحصار نشان دهنده تعصب علیه این شرکت است. کمیسیون تجارت فدرال روز پنجشنبه اعلام کرد که این درخواست را رد کرده و گفته است که فیس بوک “از حمایت قانونی قانون اساسی در برابر روند قانونی” برخوردار خواهد شد زیرا پرونده در دادگاه فدرال رسیدگی می شود.

بیل کوواچیچ ، رئیس سابق FTC ، گفت که آژانس به اندازه کافی تلاش کرده است “یک روز دیگر بجنگد”.

او گفت: “قاضی گفت” کار خود را نشان بده “و به نظر می رسد آنها به اندازه کافی برای برآوردن این درخواست تلاش کرده اند.”

اما او هشدار داد که این پرونده با یک چالش طولانی و شدید روبرو خواهد شد. وی گفت که FTC کمتر از 20 پرونده انحصاری را در دادگاه تجدید نظر از زمان راه اندازی این آژانس در بیش از 100 سال پیش برده است.

آقای کواچیچ افزود: “فیس بوک با این مبارزه شدید خواهد کرد.”

[ad_2]

منبع: green-words.ir