راهکارهای نوین برای افزایش فروش2024-05-23
۷ روش ساده برای افزایش مشتری، حتی بدون تبلیغات تابناک
شاید راهاندازی یک وبسایت برای ارائه محصول و خدمات مشتریان در ابتدا خوب باشد؛ اما تنها داشتن یک وبسایت کافی نیست. در واقع باید سایت را بهینهسازی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. طراحی صفحات جذاب برای معرفی محصولات و خدمات، افزایش سرعت بارگذاری و افزودن نظرات مشتریان به صفحه اصلی میتواند در این زمینه به شما کمک کند. همچنین، ایجاد فرمهای ساده برای جمعآوری اطلاعات مشتریان و اضافه کردن بخش سوالات پرتکرار میتواند تجربه کاربری را بهبود بخشد. با این بهینهسازیها، میتوانید شانس جذب مشتری جدید را افزایش دهید.
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید بخشهای مختلف مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید. فرقی ندارد که درباره یک کسب و کار کوچک صحبت کنیم یا یک غول تجاری. از یک قنادی کوچک محلی تا شرکتهای بزرگ و جهانی مثل آمازون، همه به دنبال راههای جدید و خلاقانه برای افزایش فروش و جذب مشتریهای جدید میگردند. این میتواند حالتهای متفاوتی داشته باشد و شامل کسانی که از رقبا خرید میکنند و به طور کلی از جایگزین محصول شما استفاده میکنند، میشود. اطلاعات و صحبت با این نامشتریان میتواند دادههای بسیار مناسبی را در اختیار شما بگذارد. فقط اطلاعات مشتری ممکن است ذهن شما را به سمتی بکشاند که استراتژی افزایش فروش شما با شکست مواجه شود اما تجمیع آن اطلاعات با دادههای نامشتریان میتواند یک دید همهجانبه ایجاد کند.
۳- برنامهریزی دقیق برای وفاداری مشتریان داشته باشید.
- هرقدر اطلاعات بیشتری داشته باشید، احتمال اینکه بتوانید آنها را جذب کنید هم بیشتر میشود.
- بلکه از طریق دیما افیلیت میتوانید با کسب و کارهایی که برای فروش محصول و خدمات خود نیاز به همکار فروش دارند، آشنا شوید. {
- اگر کار درست انجام شود، مشتری مکالمه فروش را در کنار یک تجربه خوب خواهد داشت. |}
- این کار، به ویژه در شروع مسیر هر کسب و کاری برای جذب مشتری لازم و مهم است. {
- معرفی محصولات و خدمات جدید به مشتریان شما ثابت میکنه همیشه حرفهای تازهای برای گفتن دارید. |}{
- حضور موثر در نمایشگاهها و همایشها علاوه بر بحث برندینگ، به شبکهسازی کمک میکنه. |}
تولید محتوای ارزشمند و مرتبط با نیازهای مشتریان به شما کمک میکند تا توجه بیشتری به سمت کسبوکارتان جلب کنید. محتوای وبلاگ، مقالات تخصصی و ویدیوهای آموزشی از جمله روشهای بازاریابی محتوایی محسوب میشوند. در دنیای امروز، بازاریابی و راهکارهای نوین افزایش فروش به ابزاری حیاتی برای موفقیت هر کسب و کار تبدیل شده اند.
در بسیاری از حوزهها شما نمیتوانید تمامی محصولات را تولید یا ایجاد کنید. به همین دلیل بهتر است با درک دقیق مشتری و نیازهای او، برای کامل شدن فرآیندهای کاری خود میتوانید از شراکتهای مفید و استراتژیک استفاده کنید. بسیاری از شرکتها از این مزیت استفاده نمیکنند و احساس میکنند که ممکن است مشکلاتی در این شراکت به وجود بیاید. با این حال بسیاری از شرکتها با یک شراکت استراتژیک توانستهاند فروش خود را چند برابر کنند.
به این ترتیب، وقتی مشتریای از شما گوشی موبایل بخرد، میتوانید به او پیشنهاد دهید سایر لوازم موردنیاز را هم بخرد. اگر شناخت کاملی از مشتری و بازار داشته باشید، میتوانید مناسبترین کانال را برای تبلیغات انتخاب کنید. کانالی که با کمترین هزینه، بیشترین آورده را برایتان به ارمغان آورد. اگر مشتری را بهخوبی شناخته باشید، محصول یا خدمتی ارائه میکنید که مشکلشان را برطرف کند؛ در نتیجه، فروش هم افزایش خواهد یافت. حالا دیگر میتوانید به سراغ بخشبندی مشتریان (Customer Segmentation) بروید. اینجاست که میتوانید آنها را بر اساس اطلاعات مختلف مثل دموگرافی، روانشناختی، موقعیت مکانی، رفتاری، نیاز و سایر موارد در گروههای مختلف قرار دهید.
شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که مخاطبان مشترکی با حوزۀ فعالیت شما دارند. برای مثال، با آنها در بخش نظرات گرم بگیرید یا به سؤالات آنها در استوری اینستاگرام یا لایو پاسخ دهید. توصیه میکنیم مقالۀ «معرفی انواع ویدیو مارکتینگ (۱۵ ایدهٔ موثر)» را که قبلاً نوشتهایم، بخوانید تا ببینید کدام گزینه برای شما مناسبتر است. مردم بهدلیل نداشتن زمان کافی و ترافیک (یا هر دلیل دیگری) ترجیح میدهند از خدمات کسبوکارهای نزدیک به محل زندگی یا کار خود استفاده کنند.
شما با نرمافزار باشگاه مشتریان دوباره میتونید برای گروههای مختلفی از مشتریان خودتون کدتخفیفهای مدتدار ارسال کنید. باید سعی کنید فکر، سلایق و نیازهای مشتریهایتان را به صورت کامل بشناسید تا خدمات درست و مناسبی را به آنها ارائه کنید. به طور کلی لازم است بررسی دقیقی از استفاده هوش مصنوعی در زمینه فروش بکنید که ما در دیدبان از منظرهای متنوع این آنالیزها را انجام دادهایم.
با در نظر گرفتن تنوع و عمق بالا در این تکنیکها، اکنون زمان آن رسیده است که اقدام کنید و استراتژیهای نوین فروش را در کسب و کار خود پیادهسازی کنید. به یاد داشته باشید که جهان فروش در حال توسعه و تغییر است و ماندن در خط مقدم این تغییرات، کلید موفقیت و رشد پیوسته است. طراحی یک تجربه مشتری مثبت و بینظیر از جمله مهمترین جاذبههای کنونی دنیای فروش است. از جستجو و خرید تا خدمات پس از فروش، بهینهسازی هر جزء میتواند تأثیر شگرفی بر رضایت و وفاداری مشتریان داشته باشد. برای جا نموندن از رقبا و رسیدن به جایگاه رهبری بازار، همواره باید فرصتهای گسترش خدمات و محصولات خودتون رو بررسی کنید.
داشتن وب سایت مثل داشتن یک خانه است که سندش به نام شما است و فعالیت در شبکههای اجتماعی و دیگر بسترها مثل زندگی کردن در خانه اجارهای. تصور کنید یک غذای خوشمزه در ظرفی کثیف و بدون کوچکترین تزئینی برای شما آورده شود. حالا همان غذای خوشمزه را با دورچینی جذاب و تزئینی رنگین و زیبا تصور کنید. تا جای ممکن، عکاسی از محصولات خود را با عکاسی حرفهای انجام دهید.
با ثبت شماره موبایل خود، بهعنوان یکی از اولین افراد از اخبار سامانه پیامکی و تصمیمات جدید مطلع شوید. برای متقاعدسازی مشتریان، تکنیک داستانسرایی را یاد بگیرید و از آن نهایت بهره را ببرید. برای یادگیری این تکنیک میتوانید کتاب «قصههایی که میچسبند» را مطالعه کنید که توسط «انتشارات میلکان»روانه بازار شده و نویسنده آن «کیندرا هال» است. برخی به ازای هر فروش (پرداخت بهازای فروش)، برخی به ازای هر کلیک (پرداخت بهازای کلیک) و برخی به ازای هر اقدام مشخص (پر کردن فرم و...) کمیسیون پرداخت میکنند.
با استفاده از ویدئوهای آموزشی میتوانید صفر تا صد پنل مدیریت و حتی نحوه جذب مخاطب و سئو سایت را آموزش ببینید. روی لینک زیر کلیک کنید و خودتان با استفاده از تست رایگان 7 روزه سایت ساز بدون پرداخت هزینه سایت تستی بسازید. با پاسخ به این سؤالات میتوانید متوجه شوید که آیا افیلیت مارکتینگ برای شما مناسب است یا خیر. همچنین، فرصتها و چالشهای پیشروی ایران در این فضای در حال تحول بررسی شده و راهکارهایی برای تقویت جایگاه کشور در نظم نوین اقتصادی جهانی پیشنهاد میشود. احتمالا شما هم متوجه شدهاید که غالبا در بعدازظهر و ساعات پایانی روز، انرژی ذهنی و جسمیمان کمی کاهش پیدا میکند. برای افزایش بهرهوری، بهتر است این ساعت را برای انجام کارهای ساده و تکراری مانند چککردن ایمیلها اختصاص دهیم.
خبر خوب اینه که سوالات نظرسنجی از پیش تعیین شده نیستن و این امکان وجود داره که با توجه به نیاز کسبوکارتون سوالهارو تغییر بدید. حتی زمان ارسال پیامکهای نظرسنجی و اینکه دقیقا به کدوم گروه از مشتریانتون ارسال بشه رو هم خودتون میتونید انتخاب کنید. میتونید از پنل پیامکی باشگاه مشتریان دوباره برای ارسال پیامهای خودکار، اطلاع رسانی جشنوارهها، ارسال فرم نظرسنجی، اطلاع رسانی موجودی محصولات و ارائه پیشنهادات ویژه استفاده کنید. برای مثال شرکت پیمانکاری که در حوزه ترمیم خانهها فعالیت میکند با شرکتهای تولید لوله و مصالح میتواند همکاری کند.
مشتریان قدیمی شما میتوانند در جذب بیشتر مشتری نقش مهمی ایفا کنند. با ایجاد برنامههایی که آنها را تشویق به معرفی دوستانشان میکند، میتوانید از مزیتهای حضور آنها بهرهمند شوید. به عنوان مثال ارائه پاداش به مشتریانی که دیگران را به شما ارجاع میدهند، میتواند بسیار موثر باشد. این روش نه تنها باعث جذب مشتری جدید میشود، بلکه وفاداری مشتریان فعلی را نیز تقویت میکند. با استفاده از این استراتژی، میتوانید به راحتی جامعه مشتریان خود را گسترش دهید. اگه افزایش فروش آنلاین واقعا برای شما مهمه، باید برنامهای بلندمدت و صبورانه رو برای ایجاد اعتماد دنبال کنید.
با پیشنهاد محصولات مکمل به مشتریان یا ارتقاء محصولات فعلی به نسخههای پیشرفتهتر، میتوانید فروش بیشتری داشته باشید. اما بدون شک، راهکارهای افزایش فروش محدود به این ۱۹ مورد نمیشوند. شما چه راهکارهای دیگری بلدید؟ ما به چه روشهایی اشاره نکردیم؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید. ابتدا چگونگی فروش بیشتر با کمک مشتریان راغب را توضیح دادیم، پس از آن سراغ گوگل و پتانسیلی که دارد رفتیم. در مرحلۀ بعدی، از نقش پررنگ مشتریان گفتیم و در مجموع، ۱۹ راهکار عملی برای رسیدن به این مقصود ارائه کردیم.
در متدهای روز دنیا توجه ویژه به سمت افزایش فروش با CRM رفته است. CRM پارس ویتایگر یک ابزار قدرتمند برای مدیریت فروش و بازاریابی است که با بهرهگیری از ویژگیهای مختلف و قابلیت سفارشیسازی، به فروش، بازاریابی و مدیریت شما کمک خواهد نمود. در نهایت شما محصول یا خدماتی را به مشتری عرضه میکنید که به شکلی برای او ارزش ایجاد میکند. با برجسته کردن چرایی و چگونگی ارزش محصول، افزایش فروش بدست میآید.
در گذشته به فروشندگان می گفتند که در مذاکرات فروش دست بالا را بگیرید تا مشتری از شما خرید کند. شما به هنگام فروش باید گوشی شنوا داشته باشید و به مشتریان نشان دهید که واقعا به سخنان، تجربیات و نیاز های آنها اهمیت می دهید. اگر کیفیت محصولی که می فروشید خوب نباشد، مردم پس از یکبار خرید، دوباره بر نمی گردند و هیچ گاه برای خرید دوباره به شما مراجعه نمی کنند. به علاوه آنقدر در مورد شما تبلیغ منفی می کنند که دیگران را نسبت به شما بدبین می کنند. همهٔ این اطلاعات میتونن در تصمیمگیری شما در مورد افزایش یا توقف تولید یک محصول خاص تاثیر بذارن. بنابراین این ارزیابیها رو بهعنوان بخشی جدانشدنی از فعالیتتون قبول کنید و برای اون برنامهریزی کنید.
پس از تایید ، یک پیامک حاوی نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد . بر اساس مطالعات، این سه دسته از فروشندهها جزو موفقترین فروشندگان در صنایع مختلف هستند و عملکردی چشمگیر از خودشان به نمایش میگذارند. وی، گستره پیشرفتهای دیجیتالی را در حوزه های آموزش خلبانان، فروش خدمات هوایی برخط و غیره ذکر کرد. به گزارش ایرنا، تحولات دیجیتال در سال های اخیر در صنایع مختلف به ویژه در صنعت هوایی، نقش مهمی در بهبود کیفیت خدمات، کاهش هزینهها و ارتقای ایمنی ایفا کردهاند. اما بعد از ۷ روز باید یک آدرس اختصاصی مانند myshop.ir برای سایتتون انتخاب کنین. سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.
علاوه بر این با گسترش استفاده از واتساپ به عنوان یک شبکه اجتماعی، میتوانید روی افزایش فروش به کمک واتساپ نیز سرمایه گذاری کنید. یکی دیگر از روش های مؤثر برای افزایش فروش، استفاده از تبلیغات گوگل است. این روش به شما امکان می دهد که برای کلمات کلیدی خاص مانند “گل مریم” در بالا یا پایین نتایج جستجو تبلیغ کنید.
بر اساس پژوهشها، بهتر است بین 2 تا 4 گزینه از یک محصول را هنگام فروش به مشتری معرفی کنید تا بتواند از بین آنها انتخاب کند. معرفی کمتر از 2 گزینه، به مشتری حس محدودیت میدهد و باعث ضعف در تصمیمگیری او میشود و بیش از 4 گزینه هم مشتری را سردرگم میکند و او را در دام فلج تصمیمگیری میاندازد. دیگر منتظر چه فرصتی هستید؟ فرصتی بالاتر از این که بدون سرمایه اولیه و هزینه بتوانید درآمد ریالی و دلاری داشته باشید. چرا که نیازی به هزینه اولیه، تأمین محصول یا حتی پشتیبانی ندارد. به این معنا که خودتان محصولات را تأمین کرده و به صورت مستقیم بفروشید. اگر به خاطر عدم دانش فنی در مورد سایت یا برنامه نویسی به سراغ سایت نرفتید، یک پیشنهاد هم برایتان داریم.
تبلیغات دیجیتالی، بیلبوردها، تبلیغات پیامکی و دهها روش دیگر که البته هزینههای سنگینی هم دارند. اما واقعیت این است که همه کسبوکارها بودجه تبلیغاتی ندارند و اتفاقاً بسیاری از برندهای موفق، بدون صرف هزینههای کلان، مشتریان زیادی جذب کردهاند. برای داشتن یک محتوای بلاگ سئو شده در قدم اول باید کلمات کلیدی که مخاطبان هدف به دنبال آن هستند را شناسایی کنید. سوالات آنها را در مورد محصول مورد نظر مطرح و پاسخ آن را به نحو سئو شده بنویسید تا رتبه وبسایت شما ارتقا پیدا کند. زمانی که تعداد کاربران بیشتری از وبسایت شما دیدن کنند، برند شما شناخته خواهد شد و این موضوع مستقیماً در افزایش فروش تأثیر میگذارد.
هر یک از این روشها بر پایه اصول بازاریابی مدرن، روانشناسی مشتری و دادههای فروش اثبات شدهاند و میتوانند به شما در دستیابی به اهداف فروش خود کمک شایانی نمایند. برای آشنایی بیشتر با شرایط خرید نرمافزار CRM با کارشناسان ما تماس بگیرید. امروزه پلتفرمها، اپلیکیشنها و زیرساختهای آنلاین مختلفی راهاندازی شدهاند که به فروش محصولات و خدمات بیزنس شما کمک میکنند. برای جذب مشتریانتان بیشتر پس از یکی دو ماه فروش، از برخی از آنها درخواست کنید بازخوردشان را در یک ویدیو برای شما ارسال کنند. اشتراکگذاری این ویدیوها هم نشان از ارزش برای مشتری دارد و هم توجه جامعه و دیگر مشتریان بالقوه را به شما معطوف خواهد نمود.
با این حال بیشتر کسبوکارها، با وجود مشاوران و تجربه روشهای مختلف افزایش فروش، از پایهایترین امر غافل میشوند، که آن بالا بردن ارزش فروششان است. در این مطلب قصد داریم به بررسی عوامل افزایش فروش، بالابردن بهرهوری آن و بررسی تکنیکهای کاربردی افزایش فروش بپردازیم. گسترش بازارها و ارائه محصول به بازارهای جدید، احتمالا پرهزینه است، اما پایگاه مشتریان شما را تا حد زیادی افزایش میدهد. تحقیق بازار کمک میکند پتانسیل بازار جدید را درک کرده و استراتژی مناسبی را تدوین کنید. همچنین باید به بازاریابی، فروش، توزیع و افزایش تولید هم توجه کنید تا بتوانید پاسخ تقاضاهای جدید را بدهید.
پیشبینی میشود ارزش این بازار تا سال 2030 به 36.9 میلیارد دلار افزایش پیدا کند. کلمه ی رایگان جذابیت زیادی برای خریدار دارد و استفاده از این کلمه در تبلیغات ، شما را در چشم مشتری متمایز میکند. بیشتر مشاغل ارسال رایگان در محدوده دارند پس چرا شما این کار را نکنید؟ از رقبایتان عقب نمانید. بلکه گزینه های زیادی را به او ارائه داده تا انتخاب برایش آسان تر باشد. اگر تنها یک گزینه را پیشنهاد کنید ممکن است مشتری تمایل به خرید نداشته و در جستجوی محصولی دیگر باشد.
۲. تبلیغات در گوگل (Google Ads) برای جذب سریع مشتریان
برای جلب توجه مشتریان و ترغیب آنها به خرید، باید از کال تو اکشن موثر استفاده کنید. این دعوت باید ساده و واضح باشد و در نقاط استراتژیک صفحه قرار گیرد. به عنوان مثال، استفاده از دکمههای رنگی و مشهود برای خرید میتواند تاثیرگذار باشد. علاوه بر این، استفاده از عباراتی همچون «بهترین تخفیفها را دریافت کنید» میتواند مشتریان را به خرید ترغیب کنید. حتی اگه هنوز فعالیت در فضای مجازی رو شروع نکردید، تلاش کنید گفتگوهای صمیمانهای با مشتریان خودتون برقرار کنید و در این حین، نظر اونها رو در مورد برنامهها و کیفیت خدمات و محصولاتتون بپرسید.
به عنوان مثال، Skinny Mixes از یک تست دستورالعملی بهره میبرد تا بفهمد که مشتریان بالقوه او علاقه به پخت چه غذاهایی دارند. شرکتکنندگان در این تست یک کد تخفیف انحصاری در کنار توصیهها دریافت میکنند. این شگرد موجب شده تا Skinny Mixes بتواند 13 هزار مشتری از طریق ایمیل جذب و 500 هزار دلار کسب درآمد داشته باشد! در نتیجه برای افزایش فروش بهتر است اول ارتباط موثری با مشتریان خود ایجاد کنید و سپس متناسب با نیاز شخصی آنها محصولی را معرفی کنید. امروزه حضور آنلاین بسیار مهم است و کسب و کارهایی که فقط یک کانال فروش دارند ممکن است از رقابت جا بمانند.
{راههای افزایش فروش فروشگاه آنلاین چیست؟
|}مشتریان مخصوصاً در زمانی که هزینهی زیادی میکنند، ترس و ریسک بسیار زیادی را تحمل میکنند. شما هرچقدر این ریسک را کاهش دهید، احتمال خرید مشتریان بیشتر میشود. به طور مثال در زمینههای آموزشی بسیاری بازگشت وجه در صورت عدم رضایت را برای اطمینان فرد از کیفیت آموزش قرار میدهند. در همهی محصولاتی میتوان فضای اعتماد را برای مشتری فراهم کرد ولی این استراتژی نیاز به زمان و اجرای دقیق دارد.
این پلن افزایش فروش شامل ارائه تخفیفهای منحصر به فرد، کوپنهای تخفیف، پکیجهای ویژه، هدایای رایگان و تخفیفات فصلی است. از همه مهمتر طرف حساب شما برای پورسانت و شروع به همکاری پشتیبانان دیما افیلیت هستند. به همین خاطر لزومی ندارند که برای فروش محصولات به صورت جداگانه با کسب و کارهای مختلف ارتباط بگیرید. پلتفرم همکاری در فروش افیلیو یکی از بهترین نمونهها برای شروع فعالیت در سیستم افیلیت مارکتینگ است. به همین خاطر شما این فرصت را دارید که برای محصولات موجود در سایت دیجی کالا تبلیغات کنید و با هر بار خرید مشتری از سمت شما پورسانت دریافت کنید. افزایش بهره وری تیم بازاریابی ، بهمعنای داشتن مشتریانی شادی و راضی و در نتیجه، افزایش درآمد است.
لینک منبع